![]() |
Как хороша ваша акустика. Тест. - Версия для печати +- Hi-Fi Forum (https://hi-fi-forum.net/forum) +-- Форум: Звук (/forum-3.html) +--- Форум: Hi-Fi Аудио (/forum-8.html) +--- Тема: Как хороша ваша акустика. Тест. (/thread-31124.html) Страниц: 1 2 |
Как хороша ваша акустика. Тест. - Юрий Замазеев - 04-05-2011 21:24 Пока Листобой и еще 2-3 дрона кусали меня за зад низачто, Я натолкнулся на интересную статью Симеона Сендифорда о оценке аудиофильнх систем.Мне понравилися набор критериев автора для определения уровня акустики. 3 основных параметра Звук, Технические характеристики, Исполнение. Оценки следующие: Exceptional, Good, Satisfactory, Poor. Я в уме пробежался по акустике, которая у меня была и скажу- тест работает. Только в сторону хм... да... это моя акустика. Да уж.... Просьба указать вашу акустику и поставить себе оценку честно. И так вот тест: Sound Exceptional Deft interplay between voices and instruments in three dimensions Hyper-finely delineated, coherent, balanced, layered soundstage Total absence of coloration and any tendency for listener fatigue Seemingly unconstrained dynamic range, lightning-fast transient response Intrinsic ability to resolve micro detail and complex passages fluently Quantitatively visceral, oomphy reproduction of bass and percussion Unforgettable, serendipitous aural memories for the listener Surreal, palpable articulation and ruthless delivery of the musical truth Uncanny ability to teleport the listener to the original event Good Dexterous interplay between voices and instruments in three dimensions Finely etched, balanced, coherent, heterogeneous soundstage Noticeable absence of coloration and any tendency for listener fatigue Extremely wide dynamic range and crisp transient response Ingrained ability to resolve micro detail and complex passages Qualitatively visceral, vivacious reproduction of bass and percussion Explicit, opportune, aural memories for the listener Unblemished articulation and impeccable delivery of the musical truth Inherent potential to sustain heightened listener interest Satisfactory Nimble interplay between voices and instruments in three dimensions Clear, balanced, coherent, blatant soundstage Barest minimum of coloration and the tendency for listener fatigue Limited dynamic range and a tendency for transients to overhang Reasonably competent at resolving micro detail and complex passages Meek reproduction of bass and percussion in the final octave Impressive, pleasant aural memories for the listener Cogent articulation and concise delivery of the musical truth Distinct confirmation of encouraging signs of listener enthusiasm Poor Veiled interplay between voices and instruments in three dimensions Imprecise, constricted soundstage, not sufficiently coherent or balanced Verification of coloration and the tendency for listener fatigue Evidence of constrained dynamic range and sluggishness Some difficulty in resolving micro detail and complex passages Non-testicular reproduction of bass and percussion in the final octave Pleasant, satisfying aural memories for the listener Lucid articulation and pleasant delivery of the musical truth Arbitrary illusions of unfulfilled listener interest Technical Exceptional Unhindered, substantially linear frequency response Unmitigated low-frequency extension (last octave) Seemingly unrestrained acoustic output reserve capability Vanishingly low harmonic and intermodulation distortion Ethereal transient response and reproduction of sibilants Innately compatible with all high-end amplifiers Good Extended, generally smooth frequency response Generous low-frequency extension (last octave) Abundant acoustic output reserve capability Ultra-low harmonic and intermodulation distortion Superb transient response and reproduction of sibilants Substantially compatible with most high-end amplifiers Satisfactory Trends toward flat frequency response Partial low-frequency extension (last octave) Limited acoustic output reserve capability Audibly low harmonic and intermodulation distortion Crisp transient response and reproduction of sibilants Primarily compatible with most high-end amplifiers Poor Corrugated, nonlinear frequency response Restricted low-frequency extension (last octave) Truncated acoustic output reserve capacity Audible harmonic and intermodulation distortion Insubstantial transient response and reproduction of sibilants Moderately compatible with most high-end amplifiers Build Quality Exceptional Unblemished design and engineering, robust packaging Impeccable workmanship and trendy, tasteful, tangibly tactile finish Comprehensive, preferably multi-lingual owner's manual Blanket or unconditional warranty and after-sales service Entrenched, prestigious, universally recognised brand name Highly proficient, motivated, professional distribution network Excellent, frequent reviews from renowned audio journalists Price range unequivocally accepted by all stakeholders Good Brilliant design and engineering, solid packaging Immaculate workmanship and stylish, superb, solid finish Thorough, preferably multi-lingual owner's manual Extensive warranty and after-sales service Established, high-profile, universally recognized brand name Well-organized, enthusiastic, professional distribution network Commendable, timely reviews from renowned audio journalists Price range universally approved by consensus Satisfactory Competent design, engineering and packaging Refined workmanship and classy, proficient, elegant finish In-depth owner's manual in at least one language Universally accepted standard warranty and after-sales service Well-known, hard-working brand name Competent, eager, professional distribution network Favorable, occasional reviews from renowned audio journalists Deemed aptly suitable for price range Poor Undemanding design, engineering and packaging Neat workmanship and conservative, basic, trim finish Non-detailed owner's manual in one language Limited warranty and after-sales service Low-profile, questionable brand name Diminutive, unreachable distribution network Sporadic or poor reviews from renowned audio journalists Considered overpriced Я протестировал всю акустику, которая у меня была и немного скис. Перед вашим тестированием зайдите сюда (мне понравилось, великолепное оборудование, настоящий американский размах, свои динамики, бескомпромисно.) Но как звучит? Не слушал. Экскурс по фабрике Magico (реальный американский хай-енд) http://www.soundstageglobal.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=65&Itemid=152 и фабрика YG (которые считают себя №1 в мире) http://www.positive-feedback.com/Issue55/yg_tour.htm Ну как ваша акустика не очень? RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - VladimirNB - 04-05-2011 21:28 А теперь пожалуйста еще раз, и по русски. ![]() Только на нормальном русском, не машинный перевод! ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Юрий Замазеев - 04-05-2011 21:32 (04-05-2011 21:28)VladimirNB писал(а): А теперь пожалуйста еще раз, и по русски.Блин, вот вы злые. И это все переводить? Типа "Quantitatively visceral, oomphy reproduction of bass and percussion". RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - VladimirNB - 04-05-2011 21:34 (04-05-2011 21:32)Юрий Замазеев писал(а):Ну а как же! "Любишь кататься, люби и саночки возить!"(04-05-2011 21:28)VladimirNB писал(а): А теперь пожалуйста еще раз, и по русски.Блин, вот вы злые. И это все переводить? Типа "Quantitatively visceral, oomphy reproduction of bass and percussion". ![]() Помните? RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Листобой - 04-05-2011 21:41 (04-05-2011 21:34)VladimirNB писал(а): Ну а как же! "Любишь кататься, люби и саночки возить!"Саночки - к Лексусу? Какое, однако, богатое воображение! ================ Проголосовал за "poor" (poor - бедный). Чтобы было понятно, в английском "poor" - это отметка перед "bad " (плохой). Пацаны, давайте все голосуйте, как я! ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - f1a5h84ck - 04-05-2011 21:42 Юрий, я думаю, что когда вы этот текст переведете, постаравшись подобрать максимально близкие эпитеты из родного языка, то тогда эта тема может быть интересной для посетителей форума. А пока... ![]() ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - veterok - 04-05-2011 21:43 (04-05-2011 21:32)Юрий Замазеев писал(а): И это все переводить?А вы почитайте правила форума. ![]() Понятно , что это труднее спам рассылки, но глядишь и что то новое узнаете. RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Юрий Замазеев - 04-05-2011 21:44 Слушайте, я думал все же английский все как-то... Ладно. сел переводить. RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - yur - 04-05-2011 21:49 Вот так это выглядит на более популярном и распространенном языке: 聲音 例外 靈巧的聲音和樂器之間的相互作用在三個層面 超精細劃分,連貫,均衡,分層的聲 完全沒有任何的著色和聽者疲勞的趨勢, 看似無約束的動態範圍,閃電般的快速瞬態響應 內在能力解決複雜的細節和微通道流利 定量內臟,oomphy再生產的貝司和打擊樂 令人難忘的,偶然的聽眾聽覺記憶 賀歲片,可觸及的銜接和殘酷真相交付的音樂 神奇能力傳送到原來的監聽事件 好 靈巧的聲音和樂器之間的相互作用在三個層面 精細蝕刻,均衡,連貫,異質的聲 缺乏明顯的著色和聽者疲勞的任何傾向 極寬的動態範圍和清晰的瞬態響應 根深蒂固的能力解決複雜的細節和微通道 定性內臟,活潑的貝司和打擊樂再現 明確,時機,聽覺記憶的聽眾 清晰度和完美無瑕的音樂真理交付 內在的潛力,以維持高度的興趣聆聽 滿意 靈活的聲音和樂器之間的相互作用在三個層面 清晰,均衡,連貫,公然音場 最低限度的著色和聽者疲勞的傾向 有限的動態範圍和趨勢瞬變懸 有能力的微觀細節,在解決複雜的通道 米克再生產的貝司和打擊樂在最後八度 令人印象深刻的,愉快的聽覺回憶監聽 簡潔有力的銜接和交付的音樂真諦 令人鼓舞的跡象明顯確認熱情的聽眾 窮人 高冠的聲音和樂器之間的相互作用在三個層面 不確切的,收縮的聲,不夠連貫或平衡 核查色和聽者疲勞的傾向 證據約束的動態範圍和懈怠 在解決一些困難和複雜的微通道詳細 非睾丸生殖低音和打擊樂在最後八度 愉快,滿意的聽覺回憶監聽 清晰的發音和愉快的音樂真理交付 任意幻想沒有實現的聽眾興趣 技術 例外 無阻,大大線性頻率響應 十足的低頻延伸(最後八度) 看似瀟灑聲輸出儲備能力 難以察覺的低諧波失真和互調 Ethereal的瞬態響應和繁殖sibilants 天生兼容所有高端放大器 好 擴展,一般平滑的頻率響應 慷慨的低頻延伸(最後八度) 豐富的聲輸出儲備能力 超低諧波和互調失真 精湛的瞬態響應和繁殖sibilants 兼容絕大部分最高端放大器 滿意 平坦的頻率響應趨勢走向 部分低頻率擴展(最後八度) 聲輸出儲備能力有限 出聲低諧波失真和互調 克里斯普瞬態響應與繁殖的sibilants 主要適合於最高端放大器 窮人 瓦楞紙,非線性頻率響應 受限制的低頻率擴展(最後八度) 截斷聲輸出儲備能力 有聲諧波和互調失真 單薄的瞬態響應與繁殖的sibilants 適度兼容最高端放大器 打造精品 例外 無瑕的設計和工程,穩健包裝 無可挑剔的做工和時尚,高雅,切實完成觸覺 全面,最好是多語種的用戶手冊 毯子或無條件保修和售後服務 根深蒂固,著名的,普遍公認名牌 高度熟練,上進,專業配送網絡 好極了,經常檢討記者從著名的音頻 價格範圍明確所有利益相關者所接受 好 精心的設計和工程,固體包裝 完美無暇的做工和時尚,精湛,紮實完成 徹底,最好是多語種的用戶手冊 廣泛的保修和售後服務 成立,高調,普遍公認名牌 精心組織,熱情,專業配送網絡 值得稱讚的,及時審查記者從著名的音頻 價格範圍普遍獲得一致通過 滿意 主管設計,工程和包裝 精製的做工和經典,精通,典雅完成 在深入的用戶手冊中至少一種語言 普遍接受的標準保修和售後服務 眾所周知,勤勞品牌 能幹,熱心,專業的銷售網絡 有利的,偶爾從著名的音頻記者評論 正好適合當作價格範圍 窮人 要求不高的設計,工程和包裝 整潔的做工和保守的,基本的,修剪完成 非詳盡的用戶手冊中的一種語言 有限保修和售後服務 低調,可疑的品牌名稱 身材矮小,無法訪問的分銷網絡 零星或貧困評語記者從著名的音頻 認為價格過高 RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - синоптик - 04-05-2011 21:51 О ! савсэм другое дэло!!!! нет вапросов! RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Юрий Замазеев - 04-05-2011 21:51 Это иврит? RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - _Вячеслав_ - 04-05-2011 21:51 а я засек время. 78 секунд был предыдущий результат... RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - VladimirNB - 04-05-2011 21:52 yur Ну вот так сразу и надо было! Теперь все понятно. ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - robot rock - 04-05-2011 21:54 Присоединился к проголосовашим за Poor. RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Юрий Замазеев - 04-05-2011 21:56 А что за акустика у magazilla ? RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - robot rock - 04-05-2011 21:58 Sound RARUS Habiles nexum inter voces instrumentum solidorum Hyper-minute delineandi cohaeret, equalis, soundstage lutescens Colore totaliter ad inclinationem et auditor aliquid labore Videtur dynamic range spontanea fulmine ieiunium-labile responsum Sententia sua vi posse commode ac micro locis copiose complex Visceralis quantitatem, Reproduction of oomphy basso percussion Memorabili, quoniam memoria Aural serendipitous audientem Surreal, articulatio manifesta superboque musica traditio veritatis Posse aperire ianuas magicas insolitam auditor prima event Bonum Sollertes inter voces reciproca instrumentum solidorum Signátum subtiliter, equalis, continentia, heterogenea soundstage Sine colore noticeable et si in audiendo labore tendit Lata valde rigidas dynamic range transiens et responsum Sententia posse infixa micro locis et multiplex detail Visceralis quale, vivax basso Reproduction of percussion Expressas opportunum ad memoriam Aural audientem Collationem et inmaculatos impeccabilem musica traditio veritatis Inherente auxit potentiam ferre rem audientis COMMODUS Nexum inter leves voces instrumentum solidorum Clear, equalis, continentia, ipso manifesto soundstage Cernere minimum colore et inclinationis ad audien labore Limited dynamic range for tendentia et in prominentes vagorum Est Lorem solutio ad competentem et multiplex micro locis detail Reproduction of Meek basso extremo percussion octava Magnus, for grata memoria Aural audientem Et breve cogit articulis traditis veritas musica IX confirmationem consolatione auditorem signa studio Miser Nexum inter velatus Vocum etiam et instrumentorum secundum tres dimensiones Deprehendimus, constricta soundstage, vel parum cohaerens libratum Verification of coloratis et inclinationis ad audien labore Evidence dynamic range liberi et socordia Solutio non facile micro locis et multiplex detail Testium non generationem basso extremo percussion octava Pleasant contentus pro memoria Aural audientem Lucid collationem et suavis musica traditio veritatis Irrita illusiones qualemcunque utilitatem audien Technical RARUS LIBER ferme linearis frequency response Simpliciter et absolute frequency low-extension (last octava) Videtur acoustic output subsidio soluto capability Et humiliabitur Vanishingly intermodulation harmonica horribilis Ethereal transiens Reproduction of responsa sibilants Compatible indoles omne sublime-end amplifiers Bonum Extended fere lenis frequency response Alma frequency low-extension (last octava) Acoustic output subsidio copia capability Ultra-harmonica et humilis intermodulation horribilis Superb transiens Reproduction of responsa sibilants Compatible substantialiter altissimus-end amplifiers COMMODUS Trends in plano frequency response Partial frequency low-extension (last octava) Limited acoustic output capability subsidiis Et humiliabitur audibly intermodulation harmonica horribilis Crisp transiens Reproduction of responsa sibilants Primitus compatible Altissimi-end amplifiers Miser RUGOSUS, nonlinear frequency response Restricted frequency low-extension (last octava) Acoustic output truncatus facultatem reservare Harmonia audibilis et horribilis intermodulation Umbrae transiens Reproduction of responsa sibilants Parce compatible Altissimi-end amplifiers Build Quality RARUS Engineering design et inmaculatos robusta packaging Trendy impeccabilem structura, suaves, perficere tactiles tangibly Comprehensive, melius multi-manual dominorum lingualis Vel warantum stratum pure-Sales Post muneris Vallum, praeclarae, nomine notissimum torqueo Phasellus proficientium, intentione, professio network distribution Bonus recenseo ex frequenti Diurnarii nominati Audio Price range univoce omnia accepta stakeholders Bonum Brilliant engineering design et solida packaging Immaculata elegans structura, eximius, perficere solid Perfecta, multi-potius dominorum manual lingualis Late-warantum Post servitium Sales Constat, high-profile, name torqueo notissimum Bene ordinata, alacer, professio network distribution Laudabile ab inclyta reviews mature Diurnarii Audio Price range consensus probetur COMMODUS Competenti consilio et packaging engineering Classy structura uritur, proficientium, perficere elegans In-manual dominorum altitudine saltem in lingua Signa universaliter acceptos warantum Post-Sales muneris Agnoscitur, fax INDUSTRIUS name Locupletes student, professionalibus distribution network Propitius a interdum nominati reviews Diurnarii Audio Apte convenire videbatur price range Miser Undemanding consilio et packaging engineering Neat conservativa structura, fundamentalem incide finire Non-detailed manual dominorum una lingua Limited-warantum Post servitium Sales IGNOTUS profile, name torqueo questionable Diminutivum, impossibile distribution network REMOTUS pauperis de clari reviews Diurnarii Audio Consideratis overpriced RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Листобой - 04-05-2011 22:00 В связи с отсутствием слова "сибилянты" в китайском языке, можно с определенной долей уверенности предположить, что в китайский хай-энд конструкционно заложена соответствующая частотная компенсация. Отсюда вывод по умолчанию: китайский хай-энд - только для китайской народной музыки. RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Сергей Юрич - 04-05-2011 22:00 (04-05-2011 21:52)VladimirNB писал(а): yur Ну вот так сразу и надо было! Теперь все понятно....и ничего страшного, что не с большой буквы ![]() ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - yur - 04-05-2011 22:02 Пора либо по Брайлю переводить,либо сурдоперевод сделать... Новая АФИГЕННАЯ тема! Юра,ТС,у Вас нет больше в жизни чем заняться?Одиноко?Я бы посоветовал,да вот не знаю,где в Киеве "казаки" собираются... ![]() ![]() RE: Как хороша ваша акустика. Тест. - Листобой - 04-05-2011 22:03 (04-05-2011 21:58)[robot rock] писал(а): SoundМолитва для изгнания бесов из АС? Кто-нибудь пробовал? |